Justin Noveller

Direktlänk till inlägg 17 december 2013

Hate or Love? - Kapitel 1

Av biebsnoveller - 17 december 2013 02:30

"Emily! Vakna!" Hör jag en panikslagen röst ropa bredvid mig. Hon fortsätter ropa åt mig men jag är för trött för att lyssna. 

"Emily Holm! Vakna genast!" Ropar mamma igen. 

"Men vad är det!?" frågar jag irriterat när min mamma drar av mig täcket. 

"Röret i köket har gått sönder igen så du måste ringa någon 'firma' som kan ta hand om det, så ringer jag efter ett hotell som du kan bo på medans" säger hon och skyndar ut genom mitt stora sovrummet. 

Långsamt går jag ur sängen och in i garderoben. Det är sommar så jag tar på mig ett par shorts tillsammans med en vit tröja som det står 'Bikini season' på. 

Summer outfit


Innan jag lämnar rummet tar jag med ett par solglasögon och sminka mig i badrummet.

När jag kommer ner för trappan stannar jag tvärt, golvet är fyllt med vatten. "Men jävlar! hur hände det här!?" frågar jag mamma som står och pratar i telefon. "Ring firman" viskar hon och åtegår sedan till telefon samtalet. istället för att ringa någon går jag långsamt till kylskåpet genom vattnet som når till min fotled.

Jag tar ut en liten förpackning yougurt, när mamma äntligen har pratat klart i telefon sitter jag uppe på köksön och dinglar med benen.

"Ringde du?" frågar hon mig och lägger ner sin mobil i väskan. 

"Nej, du tog ju min mobil igår" svarar jag och fortsätter äta min yougurt. Hon ger mig en irriterad blick och ger mig sedan min obil som hon hade lagt i en av kökslådorna. "Jag ringer dom senare idag, kom hit efter skolan så att du kan packa ihop alla dina kläder som du ska ha med" säger hon och plockar upp ett äpple som hade ramlat ner i vattnet. "Ha med vart?" frågar jag och kastar yougurt förpackningen i soptunnan under diskbänken. "Till Justin och pattie, du kan ju inte bo här och hotellen häromkring är så sunkiga" svarar hon och går ut i hallen. 

'Justin?! jag kan ju inte bo hos honom! vi har ju inte träffats på flera år och vi hatar ju fortfarande varandra' tänker jag för mig själv. 

"VA!? skojar du? inte en chans att jag bor med honom!" ropar jag och följer efter henne ut i hallen. 

"Du har inte sett honom på flera år! Väx upp nu Emily, du är snart 19!" svarar hon.

"Och Pattie ser verkligen fram emot att få se dig" fortsätter hon sedan. 

"Men jag vill inte bo där! Justin hatar mig!" skrikr jag och stampar med foten i marken som en barnunge. 

"Justin hatar dig inte alls. Du bara fånar dig! Du ska bo där med dom tills läckan är fixad! Jag kommer hem om tre vecker och om den är fixad då kan vi bo här igen" svarar hon lungt. 

"Vadå kommer hem om tre veckor!? Vart fan ska du?" säger jag argt och tar på mig ett par svarta 'boots'. 

"Jag ska till Frankrike på en resa med jobbet" svarar hon och tar på sig sin tunna kappa. 

"Och det berättar du nu?" frågar jag och lyfter på armarna. 

Till svar suckar hon och går ut genom ytterdörren med sin lilla resväska. Jag följer med henne ut och låser dörren bakom mig. 

'Hur fan ska jag klara minst tre veckor med Justin?' tänker jag och sätter mig i bilen efter att jag gav min mamma ett bittert hej då.

Resan till skolan tar ungefär 30 minuter, men det är värt det. Skolan är väldigt känd, inte många kommer in. 

I slutet av terinerna har vi uppvisningar i stora arenor och folk kommer från hela världen för att titta. 

Alla som har koommit in i skolan är 18-22 år gamla, tjejer och killar dansar blandat. 

Det är mycket jobb, man tränar i flera timmar om dagen och de är många danser att komma ihåg. 

Just nä jag kommer fram till skolan ringer mobilen och jag svarar direkt när jag ser att det är mamma. 

"Pattie vill att du kommer till dom klockan fem ikväll, så du får gå tidigare från skolan" säger hon. Istället för att säga imot säger jag bara "okej" Det är ingen ide att säga att jag inte vill bo där, jag kommer ändå inte få som jag vill.

Five Burnham Guest House


----------------------------------------------------------------------

Komentera gärna! har redan skrivit två kapitell till som kommer upp snart :) 

Nästa kapitell kommer vara längre också lovar jag :) 

 
 
Ingen bild

Maja

25 december 2013 18:39

Meeer!

 
Ingen bild

Sandra

28 december 2013 16:58

uppdatera snälla!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av biebsnoveller - 28 december 2013 16:00

Det känns så konstigt, att jag står i duschen och shampoonerar hans hår. Men ändå inte pinsammt att han ser mig naken, det har han gjort förut för flera år sedan. Vi känner ju inte varandra.    När vi båda stiger ur duschen räcker Justin mig en h...

Av biebsnoveller - 25 december 2013 05:03

Tiden gick så snabbt, om en timme ska jag åka hem för att packa så att jag kan åka till Pattie och Justin. Tänk om det bara är Pattie som kommer vara hemma då? Justin reser antagligen mycket pågrundav sitt jobb. Om jag bara behöver bo med Pattie ha...

Av biebsnoveller - 17 december 2013 00:01

Hate or Love? handlar om 18 åriga Emily som är populär bland både killarna och tjejerna i sin skola 'Edison's Dance academy'. Hon bor ensam i ett stort hus med sin mamma Stephanie, henns pappa hade jobbat på FBI men blev skuten och därför gick alla h...

Presentation


Hate or Love?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fallen Ros


Ovido - Quiz & Flashcards